Blog o samolotach, lotnictwie - mojej pasji.

B737 vs. A320

Najpopularniejszymi modelami samolotów komunikacyjnych są obecnie Boeing B737 i Airbus A320. Są to samoloty wąskokadłubowe, średniego zasięgu, z układem siedzeń 3+3. Poniżej ich zdjęcia w malowaniach różnych przewoźników.

B737

Wyprodukowano 3 "pokolenia" tego Boeinga: Original, Classic, Next-Generation(NG). Original: modele 737-100 i -200, Classic: modele 737-300, -400, -500, NG: modele 737-600, -700, -800, -900.
Poszczególne modele różnią się ilością pasażerów, jaką mogą zabrać na pokład oraz zasięgiem, na jakim mogą latać. Samoloty te są produkowane od lata sześćdziesiątych do dziś. We flocie PLL LOT jest 3 egzemplarze B737-400. Całą flotę linii Ryanair tworzą właśnie różne modele B737NG.
Część modeli jest użytkowana tylko w USA, kraju producenta i nie przyjęła się wśród europejskich linii lotniczych.
Charakterystyczne cechy: lekko spłaszczone od dołu gondole silników i dosyć ostre zakończenie dziobu kadłuba, lekko skośne boczne okienka w kokpicie.
Fot. A. Ryanair w Gdańsku.

Fot. A. Lotnisko Chopina, kołowanie na 29.
Fot. A. Lotnisko Chopina, kołowanie na 29.
Fot. A. Lotnisko Chopina, widok z tarasu.
Fot. A. Lotnisko Chopina, widok z górki przy LSP.

A320

Samolot ten był odpowiedzią Airbusa na amerykańskiego B737. Postały różne wersje rodziny A32X, modele: A318, A319, A320, A321. Pierwowzorem wszystkich wersji był A320, a jego produkcja jest wciąż rozwijana. Nowościami jakie wprowadzono był tzw. glass cockpit (nowoczesna awionika), cyfrowy układ lotu, czy dwuosobowa załoga.

Fot. A. Lotnisko Chopina, widok z komisu.

Fot. A. Lotnisko Chopina, kołowanie na 15.
Fot. A. Podejście do lądowania na 11.
Fot.A. Widok od strony terminalu autokarowego. 
Na dokładkę inne wersje z rodziny A32X.
Fot. A. Airbus A319 Lufthanzy, kołowanie na 15.
Fot.A. Airbus A321 Lufthanzy, kołowanie na 29.
A.

Share:

1 komentarz: